ARARAT KADINLARI


Ne oldu bize? Nasıl oldu da kendi doğrularımızı unuttuk, bu kadar köreldik? Yaşam sadece ‘an’dan ibretken biz hep bir yerlere takılıp kalıyoruz. Kendi çıkarlarımız uğruna başkalarının ‘an’larını mahvediyoruz. Bu mu gerçekten? Biz bunu yaşamak için mi bu fani dünyayı seçtik. Ben inanmıyorum buraya tesadüf eseri düştüğümüzün. Herkes bir sebep uğruna doğar fakat pek azı gerçekleştirmek için harekete geçer. Birçok kişi realist ve objektif düşünceden yoksun. Başkalarının düşüncelerinden sıyrılamayanlar arayış içerisine giremezler. Bakın kimseyi eleştirmek bana düşmez ama bazı olayların bu kadar görmezden gelinmesini sindiremiyorum. KADIN kelimesi mesela herkes için farklı bir gizdir. Açığa vurulmak istenmeyen hep ötekileştirilen. Kadın denince erkekler, bazıları, dudakları kirlenmiş hisseder. Oysa biz yasaklı değiliz varoluşta. Ama bazıları gece dışarı çıkma, onu giyme, makyaj yapma, herkesle iletişim kurma, girişken olma, dikkat çekme, oturması kalkmasını bil… Ve daha nice sözlerle bizi toplumda silikleştirmeye çalışıyorlar. Ben buna izin vermek istemiyorum artık. Kendi projem olan ‘ARARAT KADINLARI’ artık sizin için çalışacak. Sizden gelen mektuplar, mailler, mesajlar… aracılığıyla sesiniz olacağım. Şuan birkaç kadının hayatına dokunmaya başladım bile. Benim sesime kulak verin. Herkesin sizden beklentileri var ve bunları karşılamak uğruna kendi hayatınızı yaşayamıyorsunuz. Artık yorulmadınız mı? Hem fiziksel hep psikolojik şiddetten usanmadınız mı? Acılarınızı zamana gömmeyin onlar yaraya dönüşüyor ve zamanı gelince durdurulamayan kanlar akıyor. Kendinizi, gençliğinizi heba etmeyin. Erkeklere çamur atmak derdinde değilim. Onlar yetişirken farkındalıklı ol oğlum diye söylenmedi. Onlara bunu giyme, oraya gitme, yalnız başına olmaz denmedi. Suç onların değil, suç toplumun. Kimse bilmediği bir hayata karşı empati kuramaz tarafsızca. Ben seni anlıyorum zırvalıklarını geçsin herkes. Adalet herkes içindir ama biz adalete bile cinsiyet veriyoruz. Bazılarının ,genellikle bağnazların, gözünde Tanrı’nın bile cinsiyeti vardır. Ataerkil toplumdan başka ne fayda sağlanabilir ki? Çok uzattım farkındayım ama kısa bir adımızın anlamını açıklamak istiyorum. ARARAT, Ağrı Dağı anlamını taşır. Efsaneleri olan, içine bir sürü aşkları sığdıran ve hep zirvede olan dağ. Ben Ağrı Dağının hep hayata küstüğünü düşünürüm. Yalnızlıktan, hasretten ve sessiz çığlıktan süregelen bir yalnızlık. Ağrı Dağı hayallerimi simgeler ben ise tırmanış yapan bir dağcıyım bu hayatta. Biliyorum ki zirvede beni yalnızlık bekliyor. Ona rağmen tırmanıyorum. Sizin için, kendim için, annem için belki de gelecekteki aileme örnek olabilmek için. Yalnızlığı sığ insanlara her zaman tercih etmemden ötürü de olabilir. Adımızı umarım açıklayabilmişimdir.

İletişim: emekkaya0@gmail.com


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

sürdürülebilir gelecek/ su

kafam karışık bu akşamüstü!

YÜZYILIN SANATÇISI: İDOL