sürdürülebilir gelecek/ su

Merhaba Küçük Kara Balık,
Hala oralardasın biliyorum. Hayat nasıl gidiyor? Yeni yerler keşfetmeye devam mı? Sadece bir kere değişim fikrini ortaya attığın için hemen dışlandın ve kovuldun. Oysaki haklı olduğunu biliyorlardı ve bu yüzden seni istemediler. Çünkü kim ister ki kurulu düzeni bozmak. Sen ve senin gibiler dışında. İşte bu mektubum sana ve senin izinden gidenlere. Yola çıktığında ne çok kirlilik gördün değil mi? İnsanlar karada yaşanan katliamları anlatmaya, efsaneleştirmeye bayılırlar. Peki ya sudaki yarattığımız katliamlar? Özür dilerim tüm insanlık adına, kendi adıma. Biliyor musun sularım gitgide tükeniyor ve insanlık yine sessiz. Korkuyorum çünkü su benim için çok kutsal bir doğa harikası. Su kuttur. Başlangıçta yalnız su vardı. Böyle gidersek yalnız bir avuç kuru toprak kalacak. Onlarca su canlısı yitip tükenecek. Peki şu şekilde anlatsak büyüklerimize: Artık kültürümüzün en değerli öğesi hamamlar sadece müze olarak kullanılacak. Turistlerin ilk geldiği zaman sorduğu ‘’ Turkish Bath ‘’ yok olacak. Kadınlar hamam sefası, genç kızlar gelin hamamı yapamayacak. Osmanlı saray kültürünün en önemli parçası hamam tarih kitaplarına karışacak ve sadece sergilenecektir. Peki büyüklerimize sudaki canlıların yaşam koşullarından bahsetseydim bu kadar etkili olur muydu? Sanmıyorum ama hata nerede biliyorum. Biz insanlık kavramının içini dolduramadık. Temel, bir şeyi öğrenirken çok önemlidir ama dediğim gibi temele hiçbir şey katmadık. Böyle devam edersek doğal güzelliklerimizden gelecekte yoksun olmaya mahkumuz. Hangi aklı başında insan atar ki çöpünü denize binlerce yılda yok olacağını bile bile. Biliyorduk fakat işimize gelmedi. O yüzdendir ki insan elinin yetişemediği her yer erişilmez bir harika gibi gelir gözümüze. Gökyüzü gibi. Bunları sana yazıyorum ama sen kirliliği zaten benden daha iyi biliyorsun çünkü o suyun içindesin. Nasıl oralar anlatsana biraz.  Göründüğünden daha kirlimi? Ya da zehirli fabrika atıkları arkadaşlarını yok ediyor mu?  Bizlere hakkınızı haram ediyor musunuz? Lütfen etmeyin. Ah alarak kendi hayatımızı çıkmaza sürüklüyoruz. Çünkü tek bir canlının ahı bile üstümüze o kadar ağır bir yükken biz milyonlarca ah alıyoruz. Sonra ritüellerle hayatımıza düzen vermeye çalışıyoruz. Su anne rahimdir, doğurgandır. Biz geldiğimiz yere nasıl ihanet ediyoruz. Dede Korkut ‘’ Su, Tanrı’nın yüzünü görmüştür ‘’ demiş. Su bize ayna oldu o yüzden, işte suyumuz bitiyor ve sudan sonra bereket olmayacaktır. Dede Korkut ‘’Suya ecel gelmez’’ demiş. Su kötülüğü yıkar, temizler. Yunus Peygamber suda hayat bulmadı mı? Biz bir su zerresiyiz. Ziyan ettiğimiz her su damlası bizden bir şeyler götürür. Küçük Kara Balık, korkuyorum ki dönüşü olmayan noktaya varmaktan. Sen biliyor musun benim ülkemde krater cenneti vardı. Gümüşhane ilimizde dipsiz gölümüz kurutuldu. Ağlama Kara Balık. Madeni kazılar yüzünden yok olmuş ama herkes suskun. Artık üzülme zamanı değil, hataları telafi etme zamanı. Çünkü ben artık yaşananlara sessiz kalamıyorum. Sanma ki bir tane göl kurudu, kuruyan onlarca şey var. Zamanla kalbimizde kuruyor bu yaşananlara karşı. Bunlara son vermek için tüm sivil toplum kuruluşlarının başkanlarına, devlet yetkililerine sesimi duyurmak istiyorum. Rica ediyorum duyun artık sesimi. Daha nice canlının yok olmasına, ülkemizin doğal güzelliklerinin yitip gitmesine izin vermeyelim. El ele nice küçük balığı kurtaralım. Çünkü son ağaç öldüğünde, son ırmak zehirlendiğinde ve son balık tutulduğunda kazandıklarımızın aslında kaybettiklerimiz olduğunu anlayacağız.

                                                                                                        ‘’Yaşamak, tabiatın ‘efendi’ si değil, onun                 
                                                                                                         parçası olduğunu hissetmektir, çünkü ona
                                                                                                         döneceğiz.’’
                                                                                                                                    Helin Emek KAYA 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

kafam karışık bu akşamüstü!

YÜZYILIN SANATÇISI: İDOL